fredag 9 maj 2014

Längtan bor i mina steg

Längtan bor i mina steg
Klara Zimmergren
Forum (Bonnierförlagen) 
2014 
297 sidor

Detta är ytterligare en bok som jag har lyssnat på via Storytel. Klara Zimmergren är ju komiker och jag tänkte att det kunde vara en kul bok.

Klara Zimmergrens bok börjar med samma kapitel som jag hörde på hennes sommarprat, den där hon blir intervjuad av en journalist och det slutar med att hon berättar om sin barnlöshet.

Sen är det en massa annat i boken också. Om hennes uppväxt, längtan efter en man att dela livet med, om hennes hund och jobbet som komiker och radiopratare.

Trots att den mesta i den här boken handlar om Zimmergrens längtan så blir den inte jobbig. Den är öppen, tydlig och naken i sin uppriktighet om hennes barnlängtan. 

Att det är hon själv som läser upp boken gör den inte sämre på något sätt. Det är till och med väldigt bra. Det känns som att lyssna på ett extra långt sommarprogram och det fungerar alldeles utmärkt. 

Jag kan rekommendera den här boken för läsning! 

PS jag kom på att man kan lyssna på dessa böcker i Storytel i normalfart, gånger 1,5 och gånger 2.0. Och den här boken gick alldeles utmärkt att lyssna på gånger 1,5. Då gick det lite fortare också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar