onsdag 20 maj 2015

Tjockare än vatten

Tjockare än vatten
Hammarbyserien
Carin Gerhardsen
Pocketförlaget
2014
388 sidor

Sjunde delen i Carin Gerhardsens Hammarbyserie är svår att lägga ifrån sig, otroligt spännande in på sista sidan.

Återigen får vi möta poliserna som jobbar under Conny Sjöbergs befäl. Och det börjar med dränkta katter som är utplacerade på olika platser. Parallellt med detta sker det ett bestialiskt och iskallt mord på en psykolog i hennes hem. Och sen visar sig ett självmord vara ett mord. Och plötsligt så går det kopplingar från det ena till det andra, kors och tvärs och hit och dit.
Men det är inte helt enkelt och självklart och jag kastas mellan att misstänka än den ena än den andra.

Den här boken hör verkligen till en av de bästa i serien tycker jag.

Den är också lättläst och som sagt mycket spännande. Det enda jag saknar är en lista med namnen på alla poliserna - det är mycket efternamn som används och ibland förnamnen. Och ibland tycker jag de är så lika så jag förvillar mig lite. Särskilt när det är ett litet tag som jag läste den senaste boken. Å andra sidan så behöver man inte läsa dem i ordning om man inte vill.

Jag rekommenderar verkligen de här böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar