torsdag 18 maj 2017

Pastor Viveka och hundraårsjubileet

Pastor Viveka och hundraårsjubileetPastor Viveka och hundraårsjubileet
Annette Haaland
Bonnier Audio
Uppläsare Anna Maria Käll

Det här är en fristående uppföljare av en tidigare bok upptäcker jag när jag börjar lyssna på den. 

Vi får följa pastor Viveka som arbetar i en frikyrka i Enskede. Nu ska det firas hundraårsjubileum men det råder delade meningar om hur det ska göras. Frikyrkan startar en ny kör och ordnar också ungdomskvällar där ungdomarna från dalen kommer - de där ungdomarna som är störiga och ställer till det.

Så sker det ett mord på lekplatsen och pastor Viveka är den som hittar liket. Vem är mördaren? Är det någon av ungdomarna i dalen? Eller någon annan?

Det här är en bok som är en blandning av feelgood, deckare, relationsroman... Tja, jag vet inte. Jag tycker nog inte riktigt att den klarar av att leva upp till något av det här. Det blir bara en röra och många lösa trådar och oavslutade historier.

Nja, det var en smålustig bok. Kanske lyssnar jag till föregångaren också - men jag tror inte jag skulle rekommendera den. Sorry!
Anna Maria Käll är dock en duktig uppläsare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar