tisdag 12 december 2023

Låt mig berätta allt

Låt mig berätta allt

Låt mig berätta allt

Caroline Säfstrand

Forum förlag

2023

Första gången jag läser Caroline Säfstrand och jag kan tänka mig att läsa fler böcker av henne. Denna är första delen på en serie som heter "Hemlingheternas ö" och handlar om Ven. 

Här möter vi Ulrica som kommer till Ven för att fira två veckors semester. Men det är inte bara det. Hon ska också söka sina rötter. Något som hennes mamma, som har starkt kontrollbehov, inte uppskattar. Så Ulrica har inte berättat att hon är på Ven, utan sagt att hon är på Österlen. 

Väl på Ven cyklar Ulrica omkring och lär känna lokalbefolkningen och sin granne Bea. Men det är svårt att hinna information, för hon har så lite att gå på. 

Persongalleriet i boken är intressant. Alla har sin historia att bära och det bäddar för att kommande delar utvecklas i olika grenar på trädet. 

Varvat med Ulrica och de övriga öbonas berättelser så får vi tillgång till brev som ger oss några ledtrådar, men breven har Ulrica inte tillgång till. 

Boken var lättläst, ganska bra driv och intressant persongalleri. Kan tänker läsa fortsättningen när den kommer. Jag kan rekommendera boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar