fredag 26 maj 2023

Tio platser du måste besöka efter min död

 10 platser du måste besöka efter min död (pocket)

Tio platser du måste besöka efter min död

Karin Wallén

Storytel

2017

Mia har ärvt ett litet kafé i Klippsund av kvinnan hon växte upp med, efter att hennes mamma gått bort i en olycka. Mias pappa har en ny familj och deras relation är inte den bästa. 

I arvet ingick också en lista till Mia - med tio olika platser runt om i världen som hon ska besöka och göra olika saker. Varför det är just de här platserna är inte helt klart.  Men i bakgrunden finns hela tiden Mias mamma som dog i samband med en båtolycka och en syster till kvinnan som skänkte Mia kaféet, som skickade vykort från hela världen. 

Mia ger sig i alla fall ut på den här resan, för att pricka av platserna och göra det som står på listan. Och givetvis renderar detta en massa äventyr. Och nya bekantskaper. Men... det känns som om det är flera böcker i en. Och historien blir inte riktigt utvecklad som jag hade kunnat hoppats. Inte heller lär vi känna karaktärerna egentligen. 

Så - en lättsam feelgood - men jag tror faktiskt inte att jag skulle rekommendera den. Sorry.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar