torsdag 12 juni 2014

Man kan vinka till varandra från balkongerna

billgren_rgbMan kan vinka till varandra från balkongerna
Elsa Billgren
Novellix
2013

Storytel (som jag inte lyckades avboka i tid, utan nu har ytterligare en månad) har gjort att jag har hittat böcker som jag kanske inte hade läst annars.

Och som jag skrivit förut så är jag mycket glad att de går att lyssna på med 1,5 ggr farten. Först tror man att man ska bli stressad av det, men jag blir mer stressad av när det går långsamt.

Nu har jag lyssnat på Elsa Billgren som läser sin egen novell "Man kan vinka till varandra från balkongerna" där hon berättar om en resa till Italien när hon är tonåring.

Den var småtrevlig, men inte så mycket mer än så. Som ett sommarprat. Men ingen större litterär upplevelse. Eftersom det var en novell gick det ganska snabbt.

Läs den om du är intresserad av Elsa Billgren.

Men det verkar ju vara ett intressant förlag Novellix, som ger ut en massa olika noveller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar