lördag 19 februari 2022

Torsdagsmordsklubben

Torsdagsmordklubben

Torsdagsmordsklubben

Richard Osman

Albert Bonniers förlag

2021

400 sidor 

Jag insåg när jag skrev recensionen på del två i den här serien att jag visst missat att skriva recensionen på den första delen som jag läste förra året. Den får komma nu istället.

Fyra äldre personer har blivit vänner eftersom de alla bor på äldreboendet Choopers Chase. De brukar träffas varje torsdag för att lösa gamla mord, en klubb som vilken annan på den här anläggningen. De brukar ibland bjuda in olika gäster också. 

På det viset får de kontakt med de lokala poliserna. Men så börjar det hända mystiska saker i närheten och på Choopers Chase och det inträffar ett mord. 

Och det visar sig att Elizabeth nog har mer kunskap än hon först ger sken av.

En småputtrig, feel-good-roman i engelsk miljö. Lite morden i Midsommer, lite Kitty och lite mer läskigt också. 

Men jag kan rekommendera boken.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar