onsdag 9 februari 2022

Dunning-Kruger-effekten

Omslagsbild: Dunning-Kruger-effekten

Dunning-Kruger-effekten

Andrés Stoppendaal

Norstedts förlag

2018 

"Dunning-Kruger-effekten kan läsas som en bildningsroman eller som en antibildningroman, det är upp till läsaren." 

Så står det om boken i informationen. Och ja, det är nog en bildningsroman. Det är mycket name-dropping, märkes-dropping och förklarande texter. Men ändå så flyter texten på. Resonemangen håller ihop och det är lätt att svepas med och följa med den namnlöse huvudpersonen. 

Allt utspelar sig sommaren 2018, i Göteborg, så det känns välbekant på många sätt. Huvudpersonen försöker skriva en roman, men är bra på prokrastinering.

Det här var en spännande roman, men spännande om ingenting egentligen. Det var en roman jag fick rekommenderat. Inte en bok jag hade valt själv, men jag är glad att jag har läst den. Jag kan rekommendera den för läsning.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar