fredag 10 maj 2019

Det ena i det andra

Omslagsbild: Det ena i det andraDet ena i det andra
Monique Schwitter
Norstedts
2017

Nej, nej, nej, nej... alltså - den här boken och jag funkade inte. Det var verkligen det ena i det andra.

Vi får följa boken huvudperson som är gift och har två små barn. Hon upptäcker att hennes första stora kärlek för ett par år sedan har tagit livet av sig. Så hon börjar söka efter honom och sedan efter fler av sina tidigare pojkvänner.

Samtidigt är hennes man borta för han har spelat bort alla deras pengar. Och sen ger hon sig iväg och letar (tror jag) efter sina tidigare pojkvänner. Eller nått...

Och jag fattar ingenting. För det är här och där och nutid och dåtid och dröm och verklighet om vartannat.

Och jag förstod verkligen inte vad den här boken handlade om egentligen. Vad ville författaren ha sagt? För mig var det obegripligt.

Kort sagt - jag rekommenderar inte den här boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar