torsdag 26 maj 2016

En tillfälllig lösning

En tillfällig lösning
Denise Rudberg Hugo Rehnberg
Lind & Co
2015
266 sidor

Jag köpte den här boken när jag skulle åka tåg för att jag tänkte jag behövde något enkelt och lättläst att läsa.
Men att det skulle vara en sån här bok hade jag ingen riktig aning om.
Tänk dig "Mitt livs novell"vs "Harleqin"vs "Hänt i veckan".
Ja, som du kanske förstår så är jag inte så imponerad.

Det är väldigt mycket märkesdropping, det känns väldigt mycket "taget" från både böcker och filmer. Ja, helt enkelt ett stort plagiat.

Men den gick fort att läsa. Jag läste ut den på en dag på tåget.

Så vill du ha något lättläst, utan att behöva bry dig - läs den här boken.

Handlingen då? Lisen lever ett hektiskt liv med ett välbeställt PR jobb. Är gift och har ett barn. Så talar maken om att han vill skiljas, utan att Lisen fattar något. (Det visar sig senare att han är tillsammans med hennes chef). Och sen är det Teddy - grannen som är en riktig slacker och livsnjutare som aldrig gjort ett rejält handtag i hela livet. Han lever på pappas pengar.

Så visar det sig att Teddys pengar är slut och han vräks från lägenheten och Lisen och Teddys vägar korsas.

Sen kan ni ju gissa själva hur det går.

Jag rekommenderar inte den här boken. Hade jag läst lite bättre på baksidan så stod det ju ganska tydligt att Denice Rudberg är Sveriges chicklit-drotning. Jag ska komma ihåg att akta mig för det i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar