fredag 20 juli 2012

Himlen finns på riktigt

Himlen finns på riktigt
Todd Burpo och Lynn Vincent
Gospel Media
2010
206 sidor

Colton Burpo, fyra år, överlever en sprucken blindtarm och en svår bukinfektion. Han svävar mellan liv och död, men klarar sig mirakulöst.

Efter ett tag börjar Colton att berätta om saker han upplevde, när han besökte himlen, för sina föräldrar. Colton berättar hur han träffade Jesus, hur Jesus ser ut. Han berättar om änglar, om släktingar som han aldrig träffat eller hört talas om innan, som han träffat i himlen.  Detalj efter detalj berättar han.

Det här är en fantastisk berättelse. Himlen finns på riktigt.

… och ändå… Alltså, den här boken vill inte riktigt landa hos mig. Den är så tillrättalagd. Den är så amerikansk. Den är så… ja, jag vet inte. Den ger mig inga bra vibbar.

Samtidigt tycker jag det är fantastiskt med berättelserna om himlen. Om alla änglar.

Boken har sålt i över fem miljoner exemplar och tryckts i flera omgångar. Den ligger på New York Times bestseller lista och finns även på Aftonbladets boklista.

Som kristen tycker jag definitivt att man ska ha läst den, men jag gillar inte egentligen boken. Så jag kan egentligen inte rekommendera den för läsning, men jag tycker att du borde ha läst den.

http://heavenisforreal.com/

1 kommentar:

  1. Finns att köpa på CDON för 129kr länk till boken: http://cdon.se/b%C3%B6cker/vincent,_lynn/himlen_finns_p%C3%A5_riktigt-14812725

    SvaraRadera