fredag 16 september 2022

Mörkt motiv

Mörkt motiv
Mörkt motiv

Louise Penny

Modernista

2017

Del 1 

Jag började inte läsa första delen av Louise Penny och hennes böcker om kommissarie Armand Gamache. Jag började med åttonde delen (som jag har recenserat tidigare). 

Men det här är första delen om Gamache. Kommissarien och hans team blir kallade till Three Pines där det har skett en jaktolycka. En kvinna har blivit skjuten med en pil. Men det visar sig ganska snart att det troligen inte är en olycka utan snarare ett mord. 

Det här är en småputtrig kriminalroman, deckare som i bästa "Morden i Midsummer" berättar om de olika karaktärerna i den lilla byn och om kriminalkommissarien och hela hans team. 

Att kommissarien har en historia med sig, det förstår vi snart. Och att han är en speciell polis det förstår vi också. Men han tillhör gruppen, känslig, lyckligt gift och klok. 

Jag gillade boken och den var lättläst. Jag kan rekommendera den här serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar