lördag 28 maj 2022

Konferensen

Konferensen

Konferensen

Mats Strandberg

Norstedts förlag

2021

354 sidor

När jag var tonåring gick jag på en rysare på bio "Fredagen den 13" utan att riktigt veta vad det var. Jag blev väldigt rädd och efter det har jag aldrig sett en rysare på bio eller TV. Däremot uppskattar jag en bra deckare eller kriminalroman. 

Den här boken fick jag i present och ville givetvis läsa den. Den är bra skriven, det är gott driv, den är spännande och bortsett från att den är väldigt läskig, så var den bra. Trixet att följa en person per kapitel är bra och ger en bra stuns åt historien.

Den börjar med att en avdelning på kommunen åker på konferens för att förbereda det stora projektet som ska presenteras dagen efter. Men alla är inte med på tåget och det finns slitningar i gruppen och ett stort frågetecken inför projektet. 

Och på kvällen så börjar det hända saker, en mystisk man smyger på sällskapet och en efter en försvinner deltagarna...

Om du gillar rysare och thrillers så kan jag rekommendera boken. Om du tycker det är läskigt så föreslår jag att du undviker den här boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar