onsdag 9 juni 2021

Mellan raderna

Omslagsbild: Mellan raderna

Mellan raderna

Johanna Schreiber

Norstedts förlag

2021  

Uppläsare: Emma Molin

Ok, det här är en lättsam feelgood-roman där allt faller på plats hela tiden. Emily jobbar inom förlagsbranschen och kämpar på med författare och att sälja in deras böcker. Förlaget ägs av ett syskonpar som inte kan dra jämt. Och Emily ligger i skilsmässa och har en son. 

Att Emily inte riktigt klarar vardagen utan sin man beror på att hon har en diagos - som hon plötsligt och ganska enkelt får och får ganska fort hjälp. 

Ja, det är som sagt en lättsam bok, där det löser sig, även om det är relationsproblem, problem för med företaget och annat. Den här boken gav inte så stort avtryck, men var som sagt lättlyssnad. Men jag tror inte jag vill rekommendera den. Jag blev faktiskt mest irriterad när jag läste den (lyssnade). Men det kan ju ha berott mer på mig än på boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar