onsdag 12 april 2017

Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät

Vid floden Piedra satte jag mig ned och grätVid floden Piedra satte jag mig ned och grät
Paulo Coelho
Bazar förlag
1993
Uppläsare Göran Ranerstam (2005)

Paulo Coelho har skrivit en kärleksroman om ett par som kände varandra som barn. Nu söker hon upp honom igen, efter att han efter många år har skrivit ett brev till henne. Hon träffar honom som nu är en uppmärksammad föreläsare, ja, nästan helare och medium.

Många är de som vill följa och lyssna på honom. Men vad är det han vill? Och vem ska man följa? Gud? Sin inre röst? Älskar de varandra?

De besöker gamla och nya platser och reser i sinne, i landet, och i sina känslor.

Coelho skriver på sitt vanliga, ganska komplicerade sätt, om teologi, känslor och stora frågor. Slutar den lyckligt eller inte. Jag vet inte. Jag är nog inte så imponerad av hans böcker. Jag tycker de lite för komplexa utan att jag förstår varför.

Uppläsaren Göran Ragnerstam läser bra. Men jag blev lite fundersam först eftersom han läser i jag-form och det är en kvinna som är den bärande rösten.

Gillar du Coelho så gillar du nog den här boken också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar