tisdag 11 april 2017

Allt jag önskar mig

Allt jag önskar mig (pocket)Allt jag önskar mig
Grégoire Delacourt
Uppläsare Anna Maria Käll

Jocelyne bor utanför Paris och driver en liten sybehövsaffär och en enkel blogg. Hon är gift med Jocelyn och de har två uppvuxna barn tillsammans. Jocelyne drömde om att bli modeskapare - men det blev butiksägare hon blev, inte riktigt som hon tänkt.

Så en dag så vinner hon på Lotto, hon som aldrig har köpt en lott eller spelat förut. Över 18000000 €. Vad ska hon göra med alla pengarna? Blir livet lyckligare? Ska hon göra allt som hon önskat sig? Eller vad ska ske?

Hur ska familjen ta det, hennes vänner?

Det är en spännande roman om hur pengar kan förändra synsätt och inriktning. Hur olika människor är och beter sig och vad man är beredd att offra. Om att våga lita på och att inte våga.

Det var en intressant roman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar