torsdag 12 november 2015

Hypotisören

Hypnotisören
Hypnotisören
Lars Keppler
(Ljudbok)
16 tim 10 min
2009

Den här boken hade jag faktiskt läst förut. Men nu lyssnade jag på den och jag kom inte ihåg någonting av det som jag läst. Det är nästan så jag undrar om jag verkligen läst den.

Hypnotisören är egentligen två böcker tycker jag. För det börjar med en alldeles gräslig historia - som på ett sätt aldrig får sin förklaring. Och sen glider den över och blir en nästan helt annan historia.

Hypnositören har egentligen slutat att hypnositera - men när polisen Joona ber honom hjälpa honom med ett tragiskt och bestialiskt mord så bryter han sitt löfte att aldrig mer hypnotisera och gör det.

Hypnosen på personen avslöjar mer och annat än vad polisen trodde, men hypnosen sätter också igång en kedjereaktion som får stora konsekvenser i hypnositörens familj.

Det här var en läskig bok. Inte bara en deckare utan en thriller. Tyvärr tyckte jag nu att det var alldelse för mycket som vi inte fick svar på i boken. För många lösa ändar. Men det är kanske så i livet.

Om man gillar thrillers - så kan jag rekommendera den här boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar