söndag 22 april 2012

Mörkrets alla färger

Mörkrets alla färger
Peter Robinson
Minotaur
2009
407 sidor


En kriminalroman om Alan Banks och Annie Cabbot - som får ett till en början solklart fall. Mord efterföljt av ett självmord. Men de börjar skrapa lite på ytan och det visar sig vara betydligt mer komplicerat än vad de från början trott och tänkt.

Men alla gillar inte att de gör sina efterforskningar och båda får order från sina chefer att lägga ner fallet - en order som de givetvis inte följer.

Det var en spännande bok och för den som gillar Alan Banks så finns det många fler böcker.

Men jag lyssnade på denna bok som en talbok (eller heter möjligtvis hörbok) och jag höll på att lägga av. Det var nämligen Thomas Bolme som läste och jag tyckte att han gjorde det så himla, illa dåligt så det var förfärligt. Han intonation och hans fraseringar var fullständigt usla! Så jag funderade verkligen på att skippa den här boken. Men jag fortsatte ändå att lyssna.

Och det var en mycket spännande bok som hade många och spännande vändningar.

Gillar man kriminalromaner så kan jag verkligen rekommendera denna bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar