fredag 3 juni 2011

Mamma-tankar


Mamma-tankar, 36 kåserier
Maria Wells
ICA bokförlag
192 sidor
2011


36 kåserier om livet som tonårsmamma. Borde ju passa mig som befinner mig just i samma situation. Men det är just det som är problemet. Vi är inte alls i samma situation.

Det känns som om Maria Wells beskriver något helt annat. Det här känns mer som hennes dagbok - för hennes innersta krets av vänner. Det droppas namn och resor och upplevelser som en "vanlig" människa aldrig skulle komma i närheten av.

Åtminstone inte jag.

Det finns några smålustiga kåserier där jag känner igen mig. Som när hon beskriver sina söners garderober, där kläderna bara väller ur - eftersom de bara stoppats in och inte lagt i snygga högar.

Nej, jag är ledsen, detta var inget för mig.

Dock var boken lättläst - jag läste ut den på en eftermiddag i solen. Det var positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar