tisdag 8 februari 2011

Oväntat besök på Star Street


Oväntat besök på Star Street
Marian Keyes
Norstedts förlag
600 sidor

Detta är den andra boken jag läser av Marian Keyes. Jag tyckte inte lika mycket om den som En förtjusande man som jag recenserade i somras.

Oväntat besök på Star Street handlar om ett väsen som kommer in till ett hyreshus. I huset får vi, med hjälp av det för oss okända väsendet, följa livet hos personerna som bor i de olika lägenheterna. En del öden vävs samman, andra går sina egna vägar.

Men det jag tyckte om i den förra boken, men de tydliga beskrivningarna av personernas liv - det saknar jag här. Det är inte dåligt på något sätt, men jag blir inte alls fångad som förra gången.

Dock är det en liten annan upplösning än man kunde vänta sig.

En underhållande bok att slå ihjäl tiden med på en lång tågresa - men inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar