lördag 9 september 2023

Vem lagade Adam Smiths middag?

Vem lagade Adam Smiths middag?

Vem lagade Adam Smiths middag? - Katrine Marçal - Ebok (9789189061330) |  Bokus
Katrine Marçal

Mondial

206 sidor

2020

OK - jag ska börja med att berätta att jag faktiskt inte orkade läsa igenom hela boken, trots att den bara är 206 sidor. Trots att den faktiskt var ganska intressant. För det handlar om kvinnor och ekonomi. Och inte bara det utan hela världsekonomin. Hur hänger allt ihop - vad är det som ska räknas - hur ska vi räkna - vem är det som räknas och vem räknar. 

Men det blev lite för teoretiskt för mig att läsa på kvällarna - kanske skulle jag läst den här boken i ett annat sammanhang. För jag tror den är bra och den lyfter många spännande perspektiv. 

Men som sagt - jag orkade inte läsa klart. Sorry.  

Författaren Katrine Marçal är en mycket känd skribent och journalist och har skrivit fler uppmärksammade böcker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar