onsdag 25 april 2018

Ett eget rum

BildresultatEtt eget rum
Virginia Wolf
Modernistsa 
1929 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ett_eget_rum

http://www.gp.se/kultur/virginia-woolf-ett-eget-rum-1.729541

Ett eget rum av Virginia Wolf är en klassiker. En bibel för kvinnokampen. Den hamnade på topp-hundralistan över betydelsefulla romaner från 1900-talet.

Men det hjälper inte. Jag är nog dum i huvudet - men jag tycker den här boken var skitjobbig och jag fattar ingenting.

Jag började med att läsa boken - men det gick inte. Jag förstod inte vad jag läste, det blev bara ord staplade på varandra och jag bara somnade. Så jag gick över till att lyssna på den. Men det blev inte bättre - jag fattade fortfarande inte.

Vi hade den här boken i bokklubben och jag kunde tyvärr inte vara med på den kvällen och diskutera. Kanske hade det blivit lite bättre.
Det är ett litet komplicerat upplägg eftersom boken bygger på två föreläsningar som Virginia Wolf höll på 1920-talet. Formen funkade inte tycker jag. 

Så jag är ledsen, jag rekommenderar inte den här boken alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar