lördag 10 november 2012

September

September av jonas lindbergSeptember
jonas lindberg
Vulkan
2008
(ipad)

Det här är en bok som först har kommit ut på pocket. Men efter det har den också givits ut på iBook och den kan läsas om man har en iPad. Dock inte i iPhone. Det gör den något begränsad i läsning.

Men nog om detta.

Vi får följa Daniel och Cecilia som träffas i september när de båda är studenter i Uppsala. De blir kära och boken skulle kunna vara en kärlekshistoria. Och det är det väl. Men jag tycker inte att jag lär känna karaktärerna Daniel och Cecilia egentligen. Och det mesta verkar besvärligt och komplicerat. Ytligt på något sätt. Även om det händer livsavgörande saker.

Vi får följa Daniel och Cecilia under nästan ett år fram till nästa september.

Det var väldigt olika längd på kapitlen. Och det är mycket drömmar. Drömmar som bara finns där och som aldrig liksom inte är med i historien.

Det kan hända att det blev svårare för mig att hänga med eftersom jag läste boken på min iPad. Då blev det lite hattigt och när jag hade tid och iPaden med mig.

Om du vill läsa en kärleksbok så skulle jag inte rekommendera den här. Om du vill läsa en bok om komplicerade relationer så kan den vara intressant. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar