fredag 31 juli 2020

Och eken står där än

Och eken står där änOch eken står där än
Sofia Lundberg
Forum förlag
2019
327 sidor

Nej, nej, nej... Boken ville så väl, ämnena var viktiga, men... jag är ledsen, den håller inte för mig.

Boken tar samt sagt upp viktiga frågor. Att leva i ett skenbart lyckligt äktenskap som istället handlar om svartsjuka, kontroll och osunda relationer. Det handlar om vänskap mellan en äldre kvinna och en yngre. Och det handlar om att hitta sig själv.

Boken avslutas med bokcirkelfrågor - trevligt.

Men som sagt - jag trodde det skulle vara en feelgood med djup. Men trots sina goda intentioner så lyckades inte boken. Den var ytlig, inte trovärdig och ytlig.

Jag är ledsen, jag kan verkligen inte rekommendera den för läsning.

Men ämnena är som sagt viktiga och jag förstod på efterordet att det är frågor som på ett personligt plan berör författaren. Jag är ledsen att det inte höll hela vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar