måndag 3 augusti 2020

Bara lite till

Bara lite tillBara lite till
Simona Ahrnstedt
Forum förlag
2019
420 sidor

Jag köpte att par böcker på ICA för att ha till sommarläsning. Jag trodde det här var en trevlig "feelgood". Och det var det, på ett sätt. Men det visade sig också vara en så kallad "romance". Ett koncept jag inte hade hade koll på.

När jag var tonåring läste jag romantiska "Harlequin-böcker". På 80-talet läste jag också några Jackie Collins-böcker, så kallad "tant-snusk". Den här boken tillhör verkligen dessa genre, även om det nu kallas "romance". Jag blev ganska överraskad.  Jag upplevde att den här boken var betydligt mer "outspoken" än jag kan minnas att jag läst tidigare. Men med detta sagt...

Det här var en lättläst bok.

Sandie hamnar i Laholm, dit hon kommer från Stockholm, för att flytta in i det hus (eller snarare rucklet) som hon äger, ett arv efter sin mamma. Hon har just gjort slut med sin sambo, som varit otrogen. Hon har blivit av med sitt jobb och vet inte riktigt vad hon ska göra, men hon älskar att sy och designa kläder. Iklädd sina dyra snygga märkesskor och tjusiga kläder träffar hon bonden, tvåbarnspappan och änkemannen Thor. Tja, need I to say more...

Så har boken romantik, het sex, komplicerade relationer mellan de flesta, i en småstadsmiljö med inslag av Stockholm. Och allt löser sig på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar