fredag 24 juli 2020

Stanna innan du går

Stanna innan du går
Åsa Bonelli
Uppläsare: Hanna Schmitz
Ordberoende förlag
2015

Ja, vad ska jag säga... Jag trodde det här kanske var en "feelgood", lättläst, trevlig. Och ja, kanske är den det. Men den är också... "chicklit" och "tantsnusk".  Och jag tycker inte att den håller hela vägen.

Vi möter Malin, som är runt 40 år. Hon är journalist och författare. En dag tar hon sin man på bar gärning när han bedrar henne med sin assistent. Skilsmässan är ett faktum. Hon flyttar ut till sommarhuset i skärgården. Ett älskat, pittoreskt hus. Där finns ett barnlöst äldre par som älskar henne som sin egen dotter. Och där finns hennes väninna. Och väninnans son, en 20-årig Adonis som heter Gustav.

Nej, jag är ledsen. Den här håller inte för mig. Jag kan inte rekommendera den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar