måndag 13 juli 2020

Samtal med vänner

Samtal med vännerSamtal med vänner
Sally Rooney
Bonniers förlag
2017
Uppläsare Linnea Wikblad

Ja, vad ska jag säga. För det första - det är väldigt viktigt vem det är som läser en bok. Jag är tyvärr inte så imponerad av uppläsaren här. Hon läspar och det var ett irritationsmoment. Men jag valde att ändå lyssna klart på boken.

Detta är Sally Rooneys första bok. Normala människor som jag just läst och recenserat här kom senare. Marianne som är huvudpersonen i Normala människor dyker upp i "Samtal med vänner" men jag kan inte komma ihåg om det är tvärtom (men det är det säkert).

Sally Rooney skriver ganska detaljerat. Beskrivande. Jag upplever att det är samma frågor som hanteras i de båda böckerna. Relationer och sex.

Tja, jag vet inte. Jag är nog inte målgruppen för den här boken. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar