fredag 21 juli 2023

Fältstudier i ukrainskt sex

 Fältstudier i ukrainskt sex

Fältstudier i ukrainskt sex

Oksana Zabuzjko

Norstedts förlag

2006

Vi hade i bokklubben bestämt oss för att läsa Oksana Zabuzjko bok "Den längsta av resor" och när jag såg att författaren skrivit en bok som också fanns på svenska, bestämde jag mig för att läsa den först. När den boken kom ut i Ukraina väckte den mycket uppmärksamhet. 

Enligt uppgift ska boken handla om en ung författare som åker till USA strax efter hon brutit upp från ett förhållande med en konstnär. 

Men, allvarligt talat, jag fattade mig inte på den här boken. Det var bara en massa ord - jag såg aldrig handlingen i den, jag fattade inte vem det handlade om eller vem som "berättade". För mig var den här boken helt obegriplig. 

Men den ska vara speciell. Jag fattade bara inte. Jag rekommenderar den inte! Jag hoppas att hennes bok "Den längsta av resor" är mer lättläst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar