onsdag 20 februari 2019

Syndafloder

Syndafloder
Kristina Ohlsson
Piratförlaget 
2017
443 sidor

Jag började läsa den här boken och upptäcker att det tydligen är den sista boken i en serie på kanske sex böcker? Nu funkade det att läsa den enskilt också - men jag förstår ju att hade jag läst de andra böckerna först så hade jag förstått det lite bättre. Framför allt den historien som ligger som en matta bakom.

Det var en oerhört spännande och tät historia som bottnade i flera av de tidigare fallen de har haft (därav att det kanske hade varit bra att läsa de böckerna först). Men oavsett det så var det oerhört spännande.

Det sker flera olika mord och ett försvinnande. Det verkar inte som de har något samband - men ganska snart så dras ändå ledtrådarna ihop till ett nystan som är en riktig härva.

Jag blev lockad att läsa alla böckerna och kan verkligen rekommendera boken (och kanske alla böckerna?) för läsning för den som vill ha spänning. Välskrivet och intensivt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar