tisdag 25 december 2018

Allt jag önskade

Allt jag önskadeAllt jag önskade
Lucy Dillon
Forum förlag
2017
439 sidor 

En Lucy Dillon-roman innehåller kärlek, sorg och hundar. Den här boken är inget undantag.

Vi träffar Caitlin och Patrick och deras två barn. Familjen står just i en separation, en separation som smugit sig på och som plötsligt blir verklighet. Och Caitlin och Patrick bestämmer sig för att inget säga till barnen till att börja med.

För att kunna träffas under ordnade former bestäms det att de ska vara hos Patricks syster Eva som är änka sedan några år. Hon har ännu inte riktigt hämtat sig från sin mans död. Hennes man var känd skådespelar och nu visar han ha lämnat efter sig dagböcker till sina tre hustrur. Och ett bokförlag vill publicera.

Mitt i detta visar det sig att fyra-åriga Nancy, solstrålen och pratkvarnen, slutar att tala. Plötsligt är hon bara tyst.

Det är den här röran som vi får följa i den här boken. Hur familjen hanterar, diskuterar och planerar för att klara av livet.

Lättläst, ganska intressant, ibland lite ytligt och dumt. Men de flesta karaktärer har flera sidor, vilket ger ett annat djup. Jag kan rekommendera den för läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar