måndag 18 september 2017

De polyglotta älskarna

De polyglotta älskarnaDe polyglotta älskarna
Lina Wolff
Bonnier pocket
2016
293 sidor

Den här boken fick Augustipriset 2016. Det går verkligen att undra varför. Den var mycket speciell.

Boken är uppbyggd i tre olika historier.  Som, när jag började läsa, jag hade svårt att förstå att de hängde ihop. Men det gjorde de. Det var tre väldigt olika historier och det är konstiga historier.

Det spelar ingen roll att den här boken har tilldelats en massa pris. Historierna är ganska otäcka och obekväma. Det finns ingen värme eller människor som man kan känna sympati med.

Detta var en bok vi hade i min bokcirkel. Vi diskuterade boken ganska mycket. Och språket är bra - den är på det viset lättläst - men å andra sidan så är den så otäck att den blir svårläst.

Jag tror faktiskt inte jag vill rekommendera den här boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar