söndag 28 juli 2024

Själarnas illusionister

Själarnas illusionister

Själarnas illusionister 

Tony Fischier

Lind & co

2024

450 sidor

Ett nästan ritualistkt mord har inträffat i en gammal domarring i Hjällbo. En ung man påträffas med säregna skador och ledtrådarna är få. Nicklas Ragnvik och han kollegor börjar utreda fallet och får snart kontakt med mannens arbetsplats som ligger ganska isolerat på en ö i skärgården. Där erbjuds holistiskt läkande för ganska höga priser och ju mer poliserna utreder ju mer hittar de, med många olika parallella historier.

Det visar sig att den underliggande historien om Nicklas egen familj också återkommer och binder ihop den här boken med de tidigare. Men det går absolut att läsa den här som en fristående bok också.

Jag gillar att läsa den här boken. Den är rapp, spännande och jag vet precis var jag är när han beskriver omgivningarna. Lite kul när Nicklas pappa berättar att han börjat lyssna på ljudböcker och berättar att han särskilt gillar en uppläsare - nämligen "den där sonen till han Malmsjö". Jonas Malmsjö är han som är uppläsare av boken (jag har lyssnat denna gången.) Men jag var tvungen att lyssna på 1,5 för annars hade jag nog inte varit klar ännu. Men då funkade det fint.

Jag kan verkligen rekommendera dessa deckare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar