tisdag 5 mars 2024

Grannar i död och lust

Grannar i död och lust (inbunden)

Grannar i död och lust

Christina Olséni, Micke Hansen

Bokfabriken

2020 

Jag läste första boken "Ester Karlsson med K"och blev väl inte så imponerad. Men tänkte jag ger serien en chans till och har nu läst bok två. Jag är ledsen, det blev inte bättre. 

Här är Ester Karlsson bjuden på 80-årskalas på ett slott tillsammans med sin syster och svåger. Det är svågerns svåger som fyller år. Till slottet kommer jubilarens barn och det ordnas lekar och lagas mat av en inrest kock. Tänk "Stjärnorna på slottet". Plötsligt våldgästas kalaset av jubilarens styvmamma som ingen tycker om.

Sen dröjer det inte länge innan det inträffar ett mord och ett försvinnande. Och polisen kopplas in - samma poliser som utredde mordet som Ester Karlsson var inblandad i i förra boken. 

Nej, det här är en genre som inte passar mig. Jag tycker det är tarvligt, dåligt skrivet och tråkigt. Men det är en lättläst pusseldeckare. Men jag skulle inte rekommendera den.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar