fredag 22 maj 2020

Månsystern Tiggys bok

Månsystern (Tiggys bok)
De sju systrarna
Lucinda Riley
Strawberry förlag
2020
644 sidor

Det här är femte boken och den femte systern i serien om "De sju systrarna". Här får vi träffa den näst yngsta systern Tiggy, som arbetar på ett gods i Skottland. Hon älskar djur och vill inget hellre än att sköta om dem och vårda dem och skydda dem. 

Precis som sina systrar har hon fått ett brev av sin adoptivpappa och hon söker också efter sina rötter. Och då kommer hon långt i från Skottland och hamnar i Spanien, Granada. Hennes rötter finns i grottorna, i flamencon, hos romerna. 

Böckerna väver en väv av ledtrådar som förhoppningsvis kommer att visa på en helhet när nästa bok kommer. För vem är egentligen Pa Salt? Varför har han adopterat just de här flickorna? Kommer vi att få reda på det?

Jag tycker de här böckerna är spännande, historiska och intressanta. Jag rekommenderar dem för läsning. 

 



1 kommentar:

  1. Hej, tänkte jag skulle börja läsa dessa böcker, har hört de är bra, och lite kul då jag ska till Granada och där runtomkring i oktober. :-) får hoppas att jag hinner till den femte boken

    SvaraRadera