måndag 10 februari 2020

Kring denna kropp

Kring denna kroppKring denna kropp
Stina Wollter
Forum förlag
2018
270 sidor

I somras lyssnade jag på Stina Wollter när hon hade sitt sommarprogram och jag blev helt tagen. Helt tagen.  (Lyssna på det!)

Jag har aldrig lyssnat eller läst henne förut, jag har bara följt henne litegrann på Instagram, på rekommendation av en kompis.

I den här boken berättar om Stina och hennes förhållande till sig själv och till sin kropp. Om ideal och kroppsuppfattning.

Stina Wollter är en mycket klok kvinna som ifrågasätter, vänder och vrider och hanterar frågorna om kroppen, om våra värderingar, och vårt sätt att vara, mot oss själva och mot varandra på ett uppfriskande, upplyftande och uppmanande sätt.

Jag kan verkligen rekommendera den här boken för läsning! Den är lättläst.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar