söndag 7 februari 2016

Saker min son behöver veta om världen

Saker min son behöver veta om världen
Fredrik Backman
2014
Ljudbok
Uppläsare Martin Wallström
Fredrik Backman>>

Fredrik Backman är mannen som älskar att äta. Han älskar att äta fet och onyttig mat och han älskar att skriva om det. Han älskar också sin fru, djupt och varmt. Det framgår i den bok som han skrivit till sin son "Saker min son behöver veta om världen".

I boken som är använda texter från hans kåserier och blogg finns, mitt i all flamsighet och ibland väldigt krångliga omskrivningar, ändå ett djup som är påtagligt.

Framförallt är det kärleken till sin fru, kärleken till sonen, rädslan att göra bort sig som förälder och allt som kan hända och som också (givetvis) händer Fredrik Backman.

Vissa kapitel blir väldigt pladdriga och onödigt krångliga. Andra kapitel är nästan bara tre meningar.

Jag sitter och småfnissar ibland - men absolut inte hela tiden. Men det gör inget. Det funkar i bilen och jag kan ändå rekommendera den. Fördelen med den här boken är just att det är avslutade kapitel och man kan ta det i lagom portioner.

Jag gillar också uppläsaren. Martin Wallström funkade bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar