fredag 26 september 2014

Fjärilseffekten

Fjärilseffekten
Karin Alvtegen
Brombergs förlag
2013
256 sidor

Karin Alvtegen skriver täta och intensiva romaner och böcker tycker jag. Man sugs in i berättelsen och kan inte släppa. Och berättelserna ligger så nära - ibland känner jag att jag vill skrika åt personerna i boken och ge dem tips eller putta på dem så att de vaknar.

Fjärilseffekten handlar om två personer. Det är helt enkelt två parallella historier som inte har något med varandra att göra - egentligen.

Och det beskriver händelser i deras olika liv som påverkat livet - händelser som egentligen inte verkar vara något särskilt men som senare fått stora konsekvenser. Och vid ett tillfälle så snuddar dessa personers berättelser i varandra.

Jag tycker att boken var bra och spännande. Den sätter många tankar i rörelse.

Jag kan varmt rekommendera den till läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar