torsdag 18 september 2014

Spänningen i livet

SPÄNNINGEN I LIVET - DVDSpänningen i livet
DVD
2014
Insamlingsstiftelsen Stengrunden
Gaudete

Jag var lite fundersam om jag skulle recensera den här på min bokblogg - för det här är ju en DVD. Men jag bestämde mig för att jag gör det i alla fall.

Det här är en DVD med 11 intervjuer på 80 minuter, där personerna berättar om sin kristna tro ur sina olika synvinklar.

Vi får möta Dan Sarkar, Berit Simonsson, Lennart Möller, Anders Pihl, Gjohn-Marko Berisha, Annika Östberg, Monica Johansson, Stefan Gustavsson, Göran Skytte, Allan Emrén och Katta Carlsson.

DVD heter ju spänningen med livet - men jag kan säga att det inte är 80 spännande minuter.  Ingen action. Utan mycket stillsamma och välartade intervjuer. Dock angelägna intervjuer där personerna bjuder på sig själva. Och de vill så väl.

Jag tror att den här DVD:n kanske skulle funka ihop med ett bibelstudium eller som en krydda på en församlingskväll eller predikan. Jag rekommenderar kanske inte att se alla intervjuerna på en gång (som jag gjorde) det blir lite mastigt.

Oavsett det så är det en DVD som vill väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar