torsdag 21 juni 2012

Världen enligt muminpappan

Världen enligt muminpappan
Tove Jansson - Sami Malila
Alfabeta
2010
46 sidor

Detta är en liten bok med citat och teckningar från Tove Janssons böcker, samlade av Sami Malila. Just den här boken har koncentrerat sig på Muminpappan.

Citatet har delats upp i fyra olika kategorier
"Sanningar och vardagsfilosofi",
"En hejare till mumintroll",
"Ingenting går upp mot familjen",
"Om vänskap, frihet och lycka".

Nja, jag vet inte - jag tycker inte det är något direkt sammanhang i den här boken. Jag blir inte så särskilt upplyftad av citaten och jag tycker de är väldigt lösryckta ur sitt sammanhang.

Jag föredrar att läsa mumintrollsböckerna i sitt sammanhang istället för styckvisa citat.

Jag rekommenderar inte att köpa den här boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar