söndag 13 mars 2011

Lilla himlafågel


Lilla Himlafågel
Joyce Carol Oates
Albert Bonniers förlag
478 sidor

Jag har aldrig läst något av Joyce Carol Oates, men jag hade läst om henne så jag ville gärna läsa en bok. Hon har ju skrivit väldigt mycket böcker och jag vill minnas att hon varit nämnd i samband med Nobelpriset i Litteratur (men jag kan ha fel där).

Jag började i allafall läsa Lilla Himlafågel - och jag har verkligen försökt. Jag har kommit till sidan 161.

Men nu har jag gett upp.

Jag tycker den är supertråkig. Det är något med språket som inte tilltalar mig, det är något med historien, det är något med hela boken.
Så jag gav upp, jag slutade läsa.

Så jag kan inte säga om jag rekommenderar boken eller inte. (Eller ja, snarare inte då…). Om någon läser den till slut så berätta gärna för mig om ni tyckte om den eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar