måndag 18 september 2023

Ett enkelt brott

Ett enkelt brott

Ett enkelt brott

Theodor Kallifatides

Albert Bonniers förlag 

2000

Del 1 om Kristina Vendel 

Jag tycker mycket om Theodor Kallifatides och hans texter. Jag har läst några böcker av honom och älskar hans språk. 

Så upptäckte jag att han skrivit deckare. Spännande tänkte jag och börjar läsa. Och konstaterar att detta inte är så mycket deckare som en skönlitterär bok om relationer och förhållanden mellan kollegor. Sen råkar de vara poliser och har ett brott att lösa. Men det är liksom bihandlingen visar det sig. 

Som deckare tycker jag inte boken håller. Men som skönlitterär roman håller den. Absolut. 

Läs den om du gillar Theodor Kallifatides. Är du ute efter en hårdkokt eller spännande deckare blir du nog inte triggad, men med en annan ingång håller den absolut.

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar