söndag 6 augusti 2023

Sommarspaning och snickarglädje

Sommarspaning & snickarglädje - E-bok & Ljudbok - Avanna ...

Sommarspaning och snickarglädje

Avanna Larsson 

Word Audio Publishing

2023

Ok - jag ska vara jättetydlig. Jag tyckte den här boken var supertramsig och inte särskilt bra alls. Men jag valde ändå att läsa ut den. När jag läste den så tänkte jag på de här TV-serierna (som jag heller inte tittar på, men som ändå fladdrar förbi på TV) "Sommaren med släkten", slapsticks och missförstånd och sånt. 

Här möter vi Barbie som är fotograf och bor i ett hus. Hennes mamma, som också har ett hus och som använder fotriktiga skor, miljövänlig mat och är en hyvens kvinna. Och till sista Barbies mormor Barbro som klär sig i smala jeans och hårdrockströjor och aldrig lagar mat.

Barbie får en ny granne, Liam som är snickare. Och ser väldigt trevlig ut. Snäll och hjälpsam är han också. Och det är en katt inblandad. Sen är det mormor Barbro som tror att hennes granne håller på med något fuffens i källaren, där det hörs skrik och sen kommer grannen ut och gräver i trädgården. 

Tja, vill du ha något lättläst och tramsigt så läs den här boken. Jag tror inte jag kommer att läsa fler i den här serien.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar