tisdag 8 oktober 2019

Victoria Line, Central Line

Omslagsbild: Victoria Line, Central LineVictoria Line, Central Line
Maeve Binchy
Uppläsare Irene Lindh
Norsteds förlag
2019

När jag började lyssna på den här boken hade jag inte fattat hur den hängde ihop. Jag trodde det var en sammanhängande roman. Men det visade sig att det är en berättelse vid tunnelbanestationerna längs Victoria Line, Central Line i London. 
Vid varje stop så möter vi en ny människa, en ny historia och ett nytt öde. Personerna är väl beskrivna, handlingen mycket intressant och många gånger så blir jag lika paff att historien är slut. Jag vill veta mer om personerna - vad hände sen?

Boken lyfter många moraliska dilemman och frågor om mänskliga relationer.

Boken är lättlyssnad och kan jag rekommendera den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar