söndag 22 oktober 2017

Carmen och döden

Carmen och döden
Karin Fossum
Forum förlag
2013
204 sidor

Detta är den första boken av Karin Fossum som jag läser. När jag ser beskrivningen av henne och alla hennes böcker är det enbart lovord. Hon har fått många priser.

Men jag är ledsen, jag ser inte det.

Jag tyckte faktiskt inte den här boken var särskilt bra. Jag tyckte inte att karaktärerna var särskilt tydliga, jag tyckte inte historien var särskilt bra, jag tyckte inte språket var bra (kanske dåligt översatt?). Nej, jag är ledsen, den här boken rekommenderar jag inte.

Den handlar om kommissarien Konrad Sejer som blir utkallad till en förmodad tragisk drunkningsolycka. Den 16 månader gamla Tommy har drunknat i sjön bredvid huset där hans hans unga föräldrar Carmen och Nicolas bor. I ett obevakat ögonblick har Tommy lyckats ta sig ut ur huset och ner till sjön, innan någon hann sakna honom.

Men det finns luckor i Carmens berättelse och Konrad och hans kollegor söker efter fakta och bevis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar