onsdag 20 november 2013

Prinsessan Estelles bönbok

Prinsessan Estelles bönbokPrinsessans Estelles bönbok
Verbum
2013
72 sidor

Det här är en liten gåvobok - en perfekt bok att ge bort till nyblivna föräldrar, i doppresent, i fadderpresent eller till en barnfamilj. Det är också en perfekt liten bok att behålla!

Först tyckte jag det verkade jättelöjligt med Prinsessan Estelles bönbok och trodde att den skulle vara ganska tunn i innehållet.

Men jag blev glatt överraskad. Här finns korta böner och texter för morgon, kväll och mitt på dagen. Här finns bibeltexter och små dikter. Här finns psalmer och sånger som man kan sjunga med sina barn. Här finns våra vanligaste böner.
En del av texterna finns även på andra språk.

Boken är illustrerad av Petra Szabo som har målat läckra och fina akvareller.

Jag kan tänka mig att den kan vara utmärkt även för församlingar att använda och dela ut.

Jag kan verkligen varmt rekommendera denna bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar